Strona 2: Gra przyrostowa i bezczynna (bezczynna trochę mniej) - Endless Training

Znajdujesz się na drugiej stronie artykułu o grze Endless Training. Aby powrócić na początek artykułu kliknij tutaj: Strona 1 - Endless Training - Gra bezczynna / przyrostowa.

Gra przyrostowa i bezczynna (bezczynna trochę mniej) - Endless Training - strona 2

Aktualizacja #3 - 22.12.2019:

Przy okazji “aktualizacji #2” artykułu pisałem o mojej obserwacji, z której wynika, że teoretycznie zwiększenie punktów przebicia poziomów, zwiększa również szybkość zdobywania punktów mistrzowskich, a tym samym reszty podstawowych statystyk.

Podjąłem pierwsze próby faktycznego potwierdzenia, bądź obalenia moich teoretycznych przewidywań.

Każdy z pomiarów trwa pół godziny (błąd pomiarowy wynosi kilka do kilkudziesięciu sekund).

Pomiar #1

Początek pomiaru:
Speed (punkty przebicia poziomów z zakładki “Speed”): 397 .
Mastery (ilość punktów mistrzowskich): 1.98e366 993 .

Koniec pomiaru:
Speed (punkty przebicia poziomów z zakładki “Speed”): 397 .
Mastery (ilość punktów mistrzowskich): 2.65e378 254 .

Różnica wykładników potęgowych:
378 254-366 993=11 261

Pomiar #2

Początek pomiaru:
Speed (punkty przebicia poziomów z zakładki “Speed”): 402 .
Mastery (ilość punktów mistrzowskich): 2.65e378 254 .

Koniec pomiaru:
Speed (punkty przebicia poziomów z zakładki “Speed”): 402 .
Mastery (ilość punktów mistrzowskich): 1.29e389 299 .

Różnica wykładników potęgowych:
389 299-378 254=11 045

Wniosek: Wzrost wykładników potęgowych nie wzrasta, a wręcz maleje. Jednak… Nie do końca. Przestawione powyżej pomiary zdają się być niewystarczające. Różnica między speedem w pomiarze #1 i #2 jest moim zdaniem za mała. Potrzeba więcej pomiarów, ze zdecydowanie większą różnicą w punktach przebicia. W tym celu kolejny pomiar zostanie wykonany, gdy ów wartość będzie znacznie większa od tego co zaprezentowałem w powyższych wyliczeniach.

Aktualizacja #4 - 26.12.2019

Pomiar #3

Początek pomiaru:
Speed (punkty przebicia poziomów z zakładki “Speed”): 755 .
Mastery (ilość punktów mistrzowskich): 7.31e1 551 292 .

Koniec pomiaru:
Speed (punkty przebicia poziomów z zakładki “Speed”): 755 .
Mastery (ilość punktów mistrzowskich): 1.28e1 564 390 .

Różnica wykładników potęgowych:
1 564 390-1 551 292=13 098

Różnica wykładników potęgowych w pomiarze #3 jest zdecydowanie większa niż w pomiarach #1 i #2. Nie oznacza to jednoznacznie, że moje wstępne założenie wynikające z dość “naiwnej” obserwacji jest zgodne z prawdą. Jednak wydaje mi się, że po kilku takich pomiarach w przyszłości, wraz ze znacznymi różnicami w punktach przebicia poziomów możliwe, że uda się udowodnić pierwotną obserwację.

Jeśli jednak chodzi o samo przechodzenie poziomów to zdecydowanie samo wrażenie wystarczy, aby dojść do wniosku, że faktycznie levelowanie staje się coraz szybsze.

Obecna pozycja w rankingu łącznie zaliczonych poziomów:

Piąta pozycja w rankingu łącznie zdobytych poziomów. Łącznie zdobytych leveli: 1 951 917 183.

Aktualizacja #5 - 27.12.2019

Pierwsze miejsce w światowym rankingu łącznie zdobytych poziomów:

Pierwsza pozycja na świecie w rankingu łącznie zdobytych poziomów.

Jak widać z uwagi na ograniczenie związane ze zmienną o zakresie -2 147 483 647 – 2 147 483 647, mój faktyczny rekord nie został uwzględniony (tak jak w przypadku pozostałych graczy, którzy napotkali ten limit). W samej grze natomiast wartość ta dalej wzrasta (z dużym przybliżeniem, uwzględniając przy tym notację wykładniczą i precyzję do około dwóch miejsc po przecinku).

Jeśli chodzi o łączną ilość zdobytych odrodzeń to nadal nie wygląda to za dobrze (bez screena), ale póki co kolejne odrodzenia nadal przybywają stosunkowo szybko. Podejrzewam, że pomimo nie robienia wzniesień i tak uda się w przyszłości zdobyć całkiem wysoką pozycję.

Aktualizacja #6 - 29.12.2019

Podstawowa wartość punktów przebicia leveli znów znacznie wzrosła, a więc to dobry czas, aby wykonać kolejne pomiary.

Pomiar #4

Początek pomiaru:
Speed (punkty przebicia poziomów z zakładki “Speed”): 943 .
Mastery (ilość punktów mistrzowskich): 4.80e2 529 027 .

Koniec pomiaru:
Speed (punkty przebicia poziomów z zakładki “Speed”): 943 .
Mastery (ilość punktów mistrzowskich): 3.01e2 543 003 .

Różnica wykładników potęgowych:
2 543 003-2 529 027=13 976

Pomiar #5

Początek pomiaru:
Speed (punkty przebicia poziomów z zakładki “Speed”): 947 .
Mastery (ilość punktów mistrzowskich): 1.87e2 553 470 .

Koniec pomiaru:
Speed (punkty przebicia poziomów z zakładki “Speed”): 947 .
Mastery (ilość punktów mistrzowskich): 1.04e2 567 366 .

Różnica wykładników potęgowych:
2 567 366-2 553 470=13 896

Podsumowanie pomiarów #1 - #5:

Różnice wykładników potęgowych dla punktów mistrzowskich po czasie około 30 minut na Auto Clickerze:

PPP - punkty przebicia poziomów.

Pomiar #1: PPP: 397. Różnica (mastery): 11 261.
Pomiar #2: PPP: 402. Różnica (mastery): 11 045.
Pomiar #3: PPP: 755. Różnica (mastery): 13 098.
Pomiar #4: PPP: 943. Różnica (mastery): 13 976.
Pomiar #5: PPP: 947. Różnica (mastery): 13 896.

Biorąc pod uwagę powyższe wyniki dochodzę do wniosku, że faktycznie wzrost PPP prowadzi również do wzrostu różnicy między wykładnikami punktów mistrzowskich po czasie około 30 minut. To prowadzi do wniosku, że zwiększając PPP, zwiększa się również szybkość zdobywania kolejnych rzędów wielkości punktów mistrzowskich. Wydaje się, że te pięć pomiarów powinno w zupełności wystarczyć. Nie oznacza to jednak, że na tym z pewnością poprzestanę. W przyszłości mogą pojawić się kolejne tego typu wyliczenia.

Przy okazji zauważyłem, że zdobywanie kolejnych PPP staje się coraz trudniejsze z uwagi na potrzebę coraz większej ilości czasu jaki trzeba poświęcić, aby każdy taki kolejny punkt zdobyć. Przyspieszenie wzrostu punktów mistrzowskich jest zbyt małe w stosunku do wzrastających wymagań. Nie będę tego jednak dokładniej badał, bo widać to “gołym okiem”. W czasie, w którym powstaje aktualizacja #6 do tego artykułu, +/- 2 PPP jestem w stanie zdobyć po około 30 minutach. Porównując to do początku rozgrywki jest to zdecydowanie wolniej niż na starcie. W ciągu pierwszych 30 minut na każdym kolejnym wzniesieniu kojarzę, że mogłem zdobyć nawet koło 100 PPP.

Od tego momentu serii skupiać się będę przy kolejnych aktualizacjach na zrzutach ekranów z coraz bardziej rozwiniętym stanem gry, zapisem, czy stickmanowym bohaterem - jak kto woli.

Na poniższym screenie widać zdobyte 16 133 odrodzeń, będąc cały czas na 20-tym wzniesieniu.

16 133 odrodzeń nadal na 20-tym wzniesieniu.

1.65e2 567 369 punktów mistrzowskich.

1.65e2 567 369 punktów mistrzowskich.

Speed o wartości 1.95e2 567 371 dający 949 punktów przebicia poziomów jako wartość bazową. Do tego dochodzi ciągłe używanie umiejętności Level Breaker, która dodaje kolejne 500 ppp. Razem jest to: 1 449 ppp.

Speed o wartości 1.95e2 567 371 - zrzut ekranu.

Ponadto Overheat z szansą 31.8% na każde uderzenie powoduje, że umiejętności Overheat oraz Level Breaker aktywują się prawie nieustannie.

Overheat z szansą 31.8 procent z każdym obrażeniem.

Pełna lista z serią Endless Training z odnośnikami do wszystkich stron.

Gra: Endless Training - wprowadzenie, początek serii - strona 1 .

Strona 1: Endless Training - wprowadzenie, początek serii - strona 1 .

Strona 2: Endless Training - strona 2 .

Strona 3: Endless Training - strona 3 .

Część 2: Endless Training - seria blogowa - Część 2 .

Aktualizowana pełna lista z linkami do serii: Endless Training - seria blogowa - Wszystkie linki .