RPG Shooter: Starwish | Seria blogowa | Część 2 - grind

RPG Shooter: Starwish | Seria blogowa | Część 2 - grind

Artykuł ten jest kontynuacją serii, której rozpoczęcie możecie znaleźć pod linkiem poniżej.

Część 1 serii: Blog - RPG Shooter: Starwish | Seria blogowa | Fabuła | Część 1.

Jedyne co jest dość uciążliwe po wykonaniu pierwszego NG+, to restart rozłożonych wcześniej punktów do statystyk postaci. Z czasem będzie ich na tyle dużo do wyklikania, że będzie konieczne użycie Auto Clickera. Ale jeszcze nie na tym etapie.

Statystyki po pierwszym NG+.

Deuce, lvl 100.

Deuce, lvl 100.

Tak jak było wspomniane wcześniej, NG+ zwiększa znacznie szanse na dostępność wyższych poziomów broni.

Laboratorium broni po NG+.

Statystyki na 1. NG+ po drugim pokonaniu Iblisa, przed NG+ #2.

Deuce

Deuce przed ng+ nr 2.

Hangar

Hangar przed ng+ nr 2.

Przed zrobieniem NG+ #3, pozbieram jeszcze nieco mooli (jednostka monetarna w grze) oraz zdobędę nieco punktów doświadczenia. Przedstawię Wam teraz jak duże znaczenie ma grind w tej grze oraz wspomniane na początku serii "pazurki" umiejętności Insurance.

To jest nagroda za końcowego bossa w lokacji "Eternal Swamp".

Nagroda za bossa.

A tutaj również nagroda za końcowego bossa na tej samej lokacji, właściwie po chwili. Dodałem 15 punktów do statystyk w defense oraz 9 modułów do HP. Innymi słowy, wszystko co się dało dołożyłem do zwiększenia punktów życia, aby uzyskać więcej pieniędzy z Insurance. Otrzymałem poprzednią nagrodę plus kolejne 80 tysięcy więcej mooli. A to dopiero drugie odrodzenie.

Nagroda za bossa. - po kolejnym szybkim ulepszeniu

Pierwszy raz kiedy Insurance dało więcej mooli niż wartość podstawowa nagrody.

Nagroda za bossa. - po kolejnym szybkim ulepszeniu

Statystyki na NG+ #3, przed NG+ #4. Zostało wykonane kilka dodatkowych przejść lokacji "Eternal Swamp".

Deuce, poziom 322. Offense i defense ustawiony na maksymalną wartość na tym poziomie.

Deuce, poziom 322.

Skyfish, dołączone 819 modułów.

Skyfish, dołączone 819 modułów.

Statystyki do rozdysponowania po wykonaniu NG+ #4. Od tego momentu w takiej sytuacji zaczynam używać Auto Clickera. Rozumiem, że dla niektórych może być to uznane za pewien rodzaj oszukiwania w grze, natomiast ten wyjątek uważam za uzasadniony i właściwie nie jest to nic nieuczciwego względem gameplayu. Teoretycznie te punkty nie powinny być na nowo do rozdysponowania po wybraniu NG+, więc uważam to za błąd, z którym muszę sobie poradzić w ten sposób. Ponadto mogłaby istnieć opcja seryjnego dodawania punktów do statystyk.

Statyki po NG+ nr 4.

Statystyki na NG+ #4, przed NG+ #5. Tym razem również wykonałem kilka dodatkowych przejść lokacji "Eternal Swamp".

Deuce, poziom 427.

Deuce, poziom 427.

Skyfish, dołączone 1 314 modułów. Możecie zwrócić uwagę na maksymalizację na poziomie 427 kategorii: "Health Mod" oraz "Moola Mod". Obecnie chcę skupić się jeszcze na maksymalizacji "Exp Moda". Wszystko wskazuje na to, że w przyszłości dużym ograniczeniem w celu dalszego ulepszenia statku będzie poziom postaci. W tym celu im szybciej zabiorę się za ulepszanie modułów zwiększających punkty doświadczenia, tym lepiej na tym wyjdę w przyszłości.

Skyfish, przed ng+ #5.

Statystyki na końcu NG+ #5, przed NG+ #6. Podczas wykonywania tego NG+ postanowiłem jak najbardziej skrócić czas jego robienia, więc dodatkowe przechodzenie tej samej lokacji w dużej mierze odpuściłem.

Deuce, poziom 544.

Deuce, przed ng+ #6.

Skyfish, dołączone 1 805 modułów.

Skyfish, przed ng+ #6.

Laser, 357 poziom.

Laser na 357 poziomie.

Wartości zadawanych obrażeń broni w interfejsie graficznym ze statystykami zdają się przypisywać symbolikę "+!!!!" powyżej wartości 10 000. Prawdopodobnie wynika to z ograniczenia ramki z podglądem broni, autor nie chciał chyba bawić się w responsywność ramki, bądź inne skrótowce wyższych wartości, które mogą występować u większych grinderów i postanowił zrobić mini easter egga. Taka moja mała hipoteza na ten temat. Pytanie, czy zabieg ten jest stosowany też co do innych zmiennych, ale na większych zakresach? Wątpię, aczkolwiek o tym możliwe, że przekonamy się w przyszłości przy dalszym szlifowaniu...

Dziwne oznaczenia wartości powyżej 10 tysięcy dmg.

Statystyki na NG+ #6, przed NG+ #7.

Deuce, Lv. 829.

Deuce, Lv. 829.

Skyfish, dołączone 2 911 modułów. Maksymalizacja na poziomie 829 następujących rodzajów modów: "Heath Mod", "Moola Mod", "Exp Mod". Podejrzewam, że jeszcze przed NG+ #10 będę w stanie zmaksymalizować na wyższych poziomach wszystkie rodzaje modyfikacji.

Skyfish na ng+ nr 6.

Deuce, poziom 1 001 (na NG+ #7).

Deuce, poziom 1001 (na NG+ #7).

Statystyki na końcu NG+ #7, przed NG+ #8.

Deuce, poziom 1 062.

Deuce, poziom 1062 (na NG+ #7).

Skyfish, dołączone 3 890 modułów.

Skyfish, dołączone 3 890 modułów.

Okazało się, że jest bardzo przydatny skrót do nadawania punktów seryjnie - shift + LPM. Odkryłem to przypadkowo, ale odkąd to zauważyłem to używam cały czas, bo punktów do rozdania jest coraz więcej. Skrót ten nie działa jedynie na seryjne kupowanie modułów (szkoda). Trzeba je kupować pojedynczo, natomiast przydzielać do określonej kategorii również można wspomnianym skrótem.

Przy okazji robienia NG+ #8 oszacowałem, że bez dłuższych przerw, wykonanie od początku do końca jednego pełnego cyklu trwa około 1,5 godziny.

Statystyki na końcu NG+ #8, niedługo przed NG+ #9.

Deuce, poziom 1 569.

Deuce, poziom 1 569 (na NG+ #8).

Skyfish, dołączone 6 954 modułów. Ostatnia kategoria modułów do maksymalizacji: "Shield Mod".

Skyfish (na NG+ #8).

Insurance rośnie w siłę. Ponad 8,8 raza więcej mooli pochodzi z tej umiejętności niż z bazowej wartości. Myślę, że teraz nikt nie ma wątpliwości jak dużo daje ten skill na wyższym poziomie.

Insurance rośnie w siłę.

Tarcze oraz ich regeneracja mają włożone tak wiele modułów, że Iblis na NG+ #9 swoim najmocniejszym atakiem zbija je do zaledwie kilku pikseli na pasku shielda.

Najpotężniejszy atak Iblisa nie robi za wiele - potęga grindowania.

Póki co wstrzymuję się z wykonywaniem kolejnych New Game Plusów. Grinduję w trybie pół-bezczynnym lokację "Eternal Swamp". Pół-bezczynny, ponieważ większość tej lokacji na bardzo mocno rozwiniętych tarczach można przechodzić bezczynnie, natomiast po unicestwieniu bossa trzeba odebrać nagrodę i ewentualnie wyklikać statystyki postaci oraz moduły do statku w Hangarze. Ponadto użycie Auto Clickera jednak powraca. Mianowicie chodzi o kupowanie kolejnych modułów, tej operacji nie można skrócić shiftem.

Tak prezentuje się Skyfish z 9 421 modułami. Wszystko wskazuje na to, że po maksymalizacji Shield Moda, liczba modułów oczekujących będzie wzrastać.

9 421 modułów.

Pierwszy raz kiedy wszystkie możliwe moduły są maksymalnie rozmieszczone na poziomie Deuca wynoszącym 1 962.

9 851 modułów.

Przy ponad 42 000 modułów, liczba modułów oczekujących wynosi aż 20 207. Wszystko wskazuje na to, że w dalszej przyszłości moduły oczekujące będą stanowić ponad połowę wszystkich modów.

Ponad 40k modułów.

Czas na kolejne NG+. Przynajmniej jeden, a później znowu powtarzanie jednej lokacji. W każdym razie to nie jest pewne, to jeszcze będzie zależało od tego jaką metodykę grindu podejmę w przyszłości.

Wykupienie wszystkich modułów nawet za pomocą Auto Clickera staje się coraz bardziej czasochłonnym zajęciem, ponieważ mooli przybywa w zastraszającym tempie.

Statystyki postaci oraz statku na NG+ #9, przed NG+ #10.

Deuce, 5 406 poziom.

Przed ng+ 10.

Skyfish, 58 506 modułów. Możliwe dokupienie większej ilości modów, ale tak jak napisałem powyżej, nawet z Auto Clickerem jest to czasochłonne zajęcie, więc najprawdopodobniej liczba mooli będzie znacząco wzrastać, bo nie będę wykorzystywał tej waluty już maksymalnie. Przynajmniej na razie.

Przed ng+ 10, Skyfish.

Jeśli chodzi o rozdysponowanie statystyk Deuca, zacznę głównie skupiać się na wzroście mnożników do punktów doświadczenia oraz ilości HP.

...

3 606 280 670 036 mooli (ponad 3,6 bilionów mooli). Przed przejściem na kolejny NG+ mam zamiar wydać Auto Clickerem całą w/w wartość na moduły.

Skyfish plus dużo mooli.

Ponad 100 tysięcy modułów łącznie. Wykupienie Auto Clickerem wartości ~3,6 bilionów mooli na tym etapie zajęło około 1h 20min.

Skyfish ponad 100k modułów.

Deuce, przed NG+ #11 z 7 380 levelem.

Deuce, przed NG #11 z 7 380 levelem.

Skyfish (NG+ #11). Ponad 8 000 modułów do wszystkich kategorii ograniczonych ilością poziomu Deuca.

Skyfish (NG+ #11).

Skyfish (NG+ #12). Ponad 9 000 modułów do wszystkich kategorii ograniczonych ilością poziomu Deuca.

Skyfish (NG+ #11).

Skyfish | New Game Plus #12. Maksymalna ilość modułów ograniczona poziomem Deuca: ~10 000.

Skyfish (NG+ #12).

Skyfish | New Game Plus #13. Maksymalna ilość modułów ograniczona poziomem Deuca: ~11 000.

Skyfish (NG+ #13).

...

Skyfish | New Game Plus #13. Maksymalna ilość modułów ograniczona poziomem Deuca: ~15 000.

Skyfish (NG+ #13) - Deuce ~15 000 lv.

Skyfish | New Game Plus #14. Maksymalna ilość modułów ograniczona poziomem Deuca: ~20 000.

Skyfish (NG+ #14) - Deuce ~20 000 lv.

...

NG+ #16:

Deuce na poziomie 28 315. Warto zwrócić uwagę na procentowe statystyki po prawej. Wiele mnożników procentowych osiąga wartość między 10 000, a 30 000. Jeszcze jeden rząd wielkości może spowodować, że część tych statystyk nie będzie wizualnie, w całości mieścić się w przystosowanych do ów wartości ramkach.

Skyfish (NG+ #14) - Deuce ~28 000 lv.

Skyfish - ponad 162 000 modułów.

Ilość aktualnie posiadanej waluty Moola nie mieści się wizualnie w niektórych lokacjach gry. Prawdopodobnie całościowo na ten moment jest ona do uchwycenia jedynie w Hangarze. Wartość ta wynosi ponad 667 bilionów. W dalekich planach mam zamiar wyczerpać chociaż połowę tej waluty, ale jej ilość jest na tyle duża, że będzie to ciężkie do zrealizowania nawet z Auto Clickerem przez wiele godzin, a co dopiero, gdy w dalszej rozgrywce wartość ta jeszcze bardziej wzrośnie... Z tego powodu bardzo możliwe, że sobie to zwyczajnie odpuszczę. Będę dodawać kolejne moduły tylko, gdy będzie taka potrzeba.

Skyfish - ponad 162k modułów.

Gdzieś przy okazji prowadzenia serii wspomniałem, że najprawdopodobniej liczba modułów wolnych przekroczy zdecydowanie wartość 50% wszystkich modułów. Praktyka pokazała, że jest zupełnie inaczej ze względu na coraz większą potrzebę montowania nowych modułów, ponieważ z każdym kolejnym NG+ ilość lvl upów na dany poziom/lokację wzrasta.

Widać tutaj ponad 153,5 tysiące wolnych modułów oraz 317 930 modułów łącznie. Wykupienie ponad 100 000 modułów może trwać nawet kilka godzin. Zaznaczam, że na Auto Clickerze, ręcznie najpewniej proces ten zajmowałby zdecydowanie dłużej.

Przy dalszej rozgrywce bardzo możliwe, że nie nadążę kupować modułów nawet w trybie bezczynnym z Auto Clickerem, co spowoduje, że liczba zamontowanych modułów będzie coraz bardziej ograniczana. Coraz ciężej będzie dojść do limitu modułów na dany poziom. W związku z powyższym może dojść do sytuacji, w której głównym "motorem napędowym", w grze będzie nadawanie statystyk postaci, które jak się okazało, można nadawać wiele naraz poprzez skrót shift+LPM.

Skyfish - ponad 317k modułów.

Część 3 serii: Blog - RPG Shooter: Starwish | Seria blogowa | Część 3 - grind powyżej poziomu 100 000.

Link do gry RPG Shooter: Starwish na Kongregate: RPG Shooter: Starwish na Kongregate.

Pełna lista z serią RPG Shooter: Starwish z odnośnikami do wszystkich części.

Część 1: RPG Shooter: Starwish | Seria blogowa | Fabuła | Część 1 .

Część 2: RPG Shooter: Starwish | Seria blogowa | Część 2 - grind .

Część 3: Część 3 - grind powyżej poziomu 100 000 .

Część 4: RPG Shooter: Starwish | Seria blogowa | Część 4 .

Część 5: RPG Shooter: Starwish | Seria blogowa | Część 5 .

Wszystkie części serii: Seria blogowa - RPG Shooter: Starwish .