MyOTS v5 #5: Transfer truskawek oraz nowy domek

MyOTS v5 #5: Transfer truskawek oraz nowy domek

02.07.2021:

W czasie gdy grałem na MyOTS, wirtualnie łowiłem również na pewnym innym OTSie. Niestety na ów OTS doszło do kolejnego pełnego restartu postaci, przez co straciłem dość okazały poziom łowienia oraz wiele zmagazynowanych ryb. W najbliższym czasie nie zamierzam tam wracać, ale postanowiłem, że zrobię na MyOTS pewną lokację, która w sposób częściowy będzie nawiązywać do mieszkania, które miałem na wspomnianym wcześniej innym OTSie.

Nowy domek, kolejnia skrzynia do zbierania ryb.

Oprócz nowego domku, zacząłem grindować kolejną postać. Na ten moment zdobyłem 120 poziom łowienia oraz kolejne ryby, które standardowo nie pomieściły się w slotach z ekwipunkiem postaci i automatycznie są zbierane na podłodze.

Z poprzedniego domku również pozostało nieco ryb niepoukładanych i nieprzeniesionych do skrzynek. Postanowiłem zmienić lokację gromadzenia kolejnych ryb i na ten moment połączyłem koncept definicji lokacji poza grą oraz tego co znajduje się w samej grze. Mianowicie w tej skrzynce:

Screen z miejsca, w którym jest skrzynka 2.

Będą magazynowane ryby. Sama skrzynka ma swoją podstawę i lokalizację w grze, natomiast drugi plecak (szary) w jej wnętrzu będzie zawierał już przedmioty transferowane na stronę, natomiast będą to przedmioty w sensie definicyjnym i zachowania wizualnego lokacji jednak wciąż w tej samej skrzynce, ale technicznie poza grą.

Link do kolejnej skrzynki będzie znajdował się w sekcji z linkami na dole tego artykułu.

Na przestrzeni ostatnich miesięcy (a może tygodni) zrobiłem kilka dużych transferów truskawek z MyOTS v5 do MyOTS v5 Sektor 1. Magazynowane przedmioty (truskawki) znajdują się bezpośrednio w grze, ale na drugim serwerze.

Ostatni największy transfer zrealizowałem na live. Dostęp do zapisu ze streama można zobaczyć tutaj: [Zapis live #100] Okrągłe 100 live'ów: Transfer między serwerami: 17 536 000 truskawek [MyOTS] .

Plik XML zachowujący informacje o magazynowanych przedmiotach w domkach (houseitems.xml) w MyOTS v5 Sektor 1 na ten moment ma rozmiar 9,26 MB. Jest to na tyle dużo, że ewentualne dalsze transfery na stronę są bardzo utrudnione przez długie wczytywanie się pliku oraz wszystkich innych operacji z nim związanymi, nawet poprzez dość mało wymagające programy bezpośrednio do edycji tekstu jak np. Notepad++. Jedyne co mogłem zrobić w dość krótkim czasie to za pośrednictwem właśnie programu Notepad++, wyliczyć ilość truskawek w pełnych stackach (po 100 sztuk w stosie). Program wyliczył, że na ten moment zmagazynowanych zostało 309 768 stacków, a więc 30 976 800 truskawek. Przy dokładności pełnych stacków, zatem do tej wartości mogło zostać nie doliczone kilka, kilkadziesiąt truskawek.

Screen z myots v5 sektor 1 ze skrzynek z truskawkami.

Wracając do magazynowania ryb, postanowiłem, że przynajmniej na razie wszystkie wcześniejsze magazyny zostaną bez zmian, ale nie będę już do nich dokładał więcej ryb.

02.07.2021, ~21:00:

Znowu zaobserwowałem nagłe wylogowywanie postaci, pomimo włączonego anty-kicka na BicTrainerze. Stwierdziłem, że może to być związane z dość dużym rozmiarem pliku houseitems.xml, który na MyOTS v5 wyniósł blisko 4 MB. Właściwie przy dużej ilości zgromadzonych ryb na jednej kratce jest możliwe, że klient gry w pewnym momencie nie może obsłużyć nawet w przybliżony sposób tak dużej ilości przedmiotów i stąd te problemy z wylogowywaniem, aczkolwiek to tylko moja niczym nie potwierdzona hipoteza.

Dokonałem przenosin ryb z houseitems.xml do osobnych plików zapasowych (XML) z rybami. Podczas przenosin napotkałem na kolejny problem, mianowicie wiele innych przedmiotów w domkach po prostu przeszkadza przy procesie transferowania ryb. Istnieją bowiem liczne kratki ze skrzynkami i innymi przedmiotami, których nie mogę naruszyć, gdyż mogę uszkodzić całą zawartość pliku. Postanowiłem uprościć dalsze transfery i w najbliższym czasie zamierzam przenieść (z poziomu gry) większość innych przedmiotów w moich domkach i wprowadzić je do MyOTS v5 Sektor 1.

02.07.2021 - 03.07.2021:

Zdecydowana większość przedmiotów w domkach z MyOTS v5 została przeniesiona do MyOTS v5 Sektor 1. Omówiony transfer dotyczy jedynie przedmiotów zapisywanych in-game, a więc bezpośrednio w grze.

Poprawiłem monity dotyczące niepoprawnie (według silnika gry) zdefiniowanych łupów z niektórych potworów / bossów. Okazało się, że da się prawie ze 100-procentowym prawdopodobieństwem generować łup z głównie pełnymi stackami i jednocześnie nie wyświetlać monitów z błędami podczas włączenia serwera. Testowałem kilka kombinacji z definicją loota (łupu) i w końcu udało się osiągnąć to co chciałem. Jeśli ktoś by jakimś dziwnym przypadkiem potrzebował takiej informacji i natrafił na ten artykuł, to oryginalny fragment kodu XML z definicją łupu wyświetlę tutaj:



<item id="2680" countmin="100" countmax="100" chance1="100000" chancemax="99999"/>

Item id to identyfikator przedmiotu (w podanym przykładzie zostało podane ID truskawek).
Countmin to minimalna ilość przedmiotów w stosie.
Countmax to maksymalna ilość przedmiotów w stosie.
Chance1 odpowiada za początkową / bazową szansę na łup (w przypadku przedmiotów, które można łączyć w stosy).
Chancemax oznacza najprawdopodobniej maksymalną szansę na łup. Niestety całkowicie maksymalna szansa chancemax ustawiona na 100 000 powoduje wspomniane wcześniej monity o błędach w łupie.

Dotyczy to silnika, którego używam do serwerów MyOTS natomiast zapewne nie wszędzie ten kod będzie obowiązywał (nie na każdym silniku OTS).

03.07.2021:

Zauważyłem, że wiele plików z MyOTS v5 Sektor 1 jest idealną kopią stanu niektórych plików z MyOTS v5. Zacząłem redukować zbędne powtórzenia i usunąłem większość postaci z MyOTS v5, które istniały niemal w tej samej formie również na MyOTS v5 Sektor 1. Oprócz tego, z usuniętych postaci zabrałem ekwipunek i przeniosłem go do jednej ze skrzyń w moim domku, w Sektorze 1. Niektóre przedmioty mogą się powtarzać. Z tym nie mam problemu, ale warto jednak zredukować jak najwięcej rzeczy w bazowym serwerze.

Kolejnym krokiem będzie znaczna redukcja zdefiniowanych domków, a następnym liczne zmiany w mapach (MyOTS v5 / MyOTS Sektor 1).

06.07.2021:

Rozpocząłem redukcję domków. Prawie wszystkie domki, które istnieją na obu serwerach, zostaną usunięte na tym pierwszym (MyOTS v5). Następnym krokiem będą wspomniane dnia 03.07.2021, zmiany w mapie. Tym jednak zajmę się prawdopodobnie w kolejnej części tej serii blogowej.

Lista domków przed redukcją:



Center Street 1.xml
Center Street 2.xml
Center Street 3.xml
Center Street 4.xml
Center Street 5.xml
Center Street 6.xml
Center Street 7.xml
Center Street 8.xml
Center Street 9.xml
Center Street 10.xml
Center Street 11.xml
Center Street 12.xml
Center Street 13.xml
Center Street 14.xml
Center Street 15.xml
Depo Street 1.xml
Depo Street 2.xml
Depo Street 3.xml
Depo Street 4.xml
Depo Street 5.xml
Depo Street 6.xml
Depo Street 7.xml
Depo Street 8.xml
Depo Street 9.xml
Depo Street 10.xml
Depo Street 11.xml
Depo Street 12.xml
Depo Street 13.xml
Depo Street 14.xml
Depo Street 15.xml
Depo Street 16.xml
Depo Street 17.xml
Depo Street 18.xml
Depo Street 19.xml
Depo Street 20.xml
Depo Street 21.xml
Depo Street 22.xml
Depo Street 23.xml
Depo Street 24.xml
Destiny Street 1.xml
Destiny Street 2.xml
Destiny Street 3.xml
Destiny Street 4.xml
Destiny Street 5.xml
Destiny Street 6.xml
Destiny Street 7.xml
Destiny Street 8.xml
Destiny Street 9.xml
Destiny Street 10.xml
Destiny Street 11.xml
Destiny Street 12.xml
Destiny Street 13.xml
Destiny Street 14.xml
Destiny Street 15.xml
Destiny Street 16.xml
Destiny Street 17.xml
Destiny Street 18.xml
Destiny Street 19.xml
Destiny Street 20.xml
Destiny Street 21.xml
Destiny Street 22.xml
Destiny Street 23.xml
Destiny Street 24.xml
Destiny Street 25.xml
Destiny Street 26.xml
Exana Street 1.xml
Exana Street 2.xml
Exana Street 3.xml
Exana Street 4.xml
Exana Street 5.xml
Great Street 1.xml
Great Street 2.xml
Great Street 3.xml
Great Street 4.xml
Great Street 5.xml
Great Street 6.xml
Green Street 1.xml
Green Street 2.xml
Green Street 3.xml
Green Street 4.xml
Single Street 1.xml
Suburb Street 1.xml
Suburb Street 2.xml
Suburb Street 3.xml
Suburb Street 4.xml
Suburb Street 5.xml
Suburb Street 6.xml
Suburb Street 7.xml
Suburb Street 8.xml
Temple Street 1.xml
Temple Street 2.xml
Temple Street 3.xml
Temple Street 4.xml
Temple Street 5.xml
Temple Street 6.xml
Temple Street 7.xml
Temple Street 8.xml
Temple Street 9.xml
Temple Street 10.xml
Temple Street 11.xml
Temple Street 12.xml
Temple Street 13.xml
Temple Street 14.xml
Temple Street 15.xml
Temple Street 16.xml
Temple Street 17.xml
Temple Street 18.xml
Temple Street 19.xml
Temple Street 20.xml
Temple Street 21.xml
Temple Street 22.xml
Temple Street 23.xml
Temple Street 24.xml
Temple Street 25.xml
Temple Street 26.xml
Temple Street 27.xml
Temple Street 28.xml
Temple Street 29.xml
Tower Street 1.xml
Tower Street 2.xml
Tower Street 3.xml
Tower Street 4.xml
Tower Street 5.xml
Tower Street 6.xml
Tower Street 7.xml
Underground Street 1.xml
Underground Street 2.xml
Underground Street 3.xml
Underground Street 4.xml
Underground Street 5.xml
Underground Street 6.xml
Underground Street 7.xml
Underground Street 8.xml
Underground Street 9.xml
Underground Street 10.xml
Underground Street 11.xml
Upper Street 1.xml
Upper Street 2.xml
Upper Street 3.xml
Upper Street 4.xml
Upper Street 5.xml
Upper Street 6.xml
Upper Street 7.xml
Upper Street 8.xml
Upper Street 9.xml
Upper Street 10.xml
Villa 1.xml
Villa 2.xml

Lista domków po redukcji:


Center Street 1.xml
Center Street 2.xml
Destiny Street 4.xml

Center Street 1: Pierwszy domek, w którym był rozwijany fishing m.in. na postaci Danys.
Center Street 2: Domek początkowo z zawartością dodatkowych przedmiotów na postaci administracyjnej. Obecnie też pusty, podobnie jak pierwszy.
Destiny Street 4: Ostatnio przejęty domek, posiadany przez postać Wedkarz.

Wirtualne mieszkania z listy przed redukcją nadal istnieją prawie w tej samej formie na MyOTS v5 Sektor 1.

09.07.2021:

Ryby zachowane w formie XML będące kopią zapasową ryb finalnie przenoszonych do skrzynki na stronie zostały zarchiwizowane w ilości: 21 984 900 ryb.

W skrzyni, w drugim domku przetransferowane na stronę zostało 8 000 000 ryb.

Obliczenia procentowej zawartości ryb z kopii zapasowej do ryb już przetransferowanych na stronę:
(21 984 900 - 8 000 000 / 21 984 900 ) * 100 =
= (13984900 / 21 984 900 ) * 100 =
= ~0,63611387816182925553448048433243 * 100 =
= ~63,6%

Pozostało do przeniesienia ~63,6% ryb z kopii zapasowej. Stosunki tych wartości mogą się zmienić chociażby przez dołożenie kolejnych ryb do kopii zapasowej i/lub przeniesienie ryb na stronę do skrzyni.

Zawartość skrzyni w formie wizualnej można sprawdzić poprzez pierwszy link w podsekcji z linkami u dołu tego artykułu.

Po wejściu w link należy kliknąć bezpośrednio na skrzynkę znajdującą się przy postaci.

Autor: Ynfi (Danys)

Data publikacji: 09.07.2021.

Rozpoczęcie serii: 29.01.2021.

Ostatnia aktualizacja tego artykułu: 09.07.2021.

Skrzynka z rybami:

Skrzynia 2 z rybami: Odnośnik do zawartości skrzynki .

Inne artykuły z tej serii blogowej:

Część 1: MyOTS v5: Bardzo nietypowy gameplay na OTS #1 .

Część 2: MyOTS v5: Liczne zmiany i dalsze gromadzenie ryb #2 .

Wszystkie artykuły z tej serii blogowej: MyOTS v5: Wszystkie artykuły dotyczące serii .