MyOTS v5 #3: Zmiany w gromadzeniu przedmiotów

MyOTS v5 #3: Zmiany w gromadzeniu przedmiotów

We wcześniejszym artykule wspomniałem, że część 3 serii zacznę prawdopodobnie od szczegółów w kwestii zdobywania poziomów łowienia. To najpewniej pojawi się jeszcze w tym artykule, ale doszło do pewnych zmian, które wydają mi się na tyle priorytetowe, że wypada je omówić już teraz.

Wcześniej stworzyłem pewną definicję, która określała jakie przedmioty, z jakich lokalizacji są wliczane jako całość zawartości skrzyni, w której finalnie gromadze ryby. Stwierdziłem w pewnym momencie, że wypadałoby to nieco bardziej “urealnić”, a bardziej precyzyjnie: ujednolicić. Zatem przedmioty z wcześniejszej definicji oraz kolejno dodane / wygenerowane / wyliczone będą znajdować się w skrzynce, ale innej i będzie to skrzynia znajdująca się bezpośrednio na stronie. Wnętrze nowej skrzyni ma być stylizowane na oryginalny wygląd z gry, lecz z pewnymi zmianami.

We wnętrzu nowej skrzyni będą znajdować się bezpośrednio plecaki z rybami. W każdym pełnym plecaku po 2 000 ryb. Nie będzie już nad-plecaków w finalnym gromadzeniu ryb. Do wszystkiego będzie wgląd bezpośrednio na stronie. Ponadto zawartość skrzyni jest responsywna.

Jeśli chodzi o oryginalnie zebrane przedmioty w grze / przekonwertowane linie kodu z częścią tych przedmiotów i wszystkie inne, które są w formie XML to na ten moment będę je traktował jako kopię zapasową, ponieważ ich ostateczny transfer (oraz konwersja) będzie już na stronie, a więc w postaci HTML/CSS/JS (zakodowane w formie webowej).

Oprócz zmiany skrzyni, w której będą finalnie gromadzone ryby, będę również dodawał snapshoty (migawki - stany archiwalne) tej skrzyni, a więc będzie można prześledzić również część stanów skrzyni z przeszłości.

Link do nowego pomieszczenia z nową skrzynią (po wejściu na podstronę, aby przejść bezpośrednio do zawartości skrzyni, należy na nią kliknąć): Skrzynia - MyOTS .

Nadszedł czas na bardziej szczegółowe omówienie skillowania, a więc zdobywania kolejnych poziomów umiejętności (w tym konkretnym przypadku) łowienia.

Na ten moment (08.03.2021) na głównej postaci (Danys) posiadam 145. poziom łowienia oraz 47% do następnego. Według pewnego kalkulatora tibijskiego jest to łącznie 77 453 547 prób. Trzeba tu jednak zaznaczyć, że każdy kolejny poziom jest coraz trudniejszy w ilości potrzebnych prób do jego ukończenia. Dla przykładu łowienie od 10 do 100 wymaga 1 062 405 prób, a zaledwie od 101 do 110 jest to już 1 587 257 prób. Zatem jak widać wymóg kolejnych level upów (skill upów) rośnie bardzo szybko.

W przypadku MyOTS łowienie jest znacznie ułatwione, nie tylko przez to, że łowię na macro w BicTrainerze, ale również dlatego, że sam skrypt na łowienie po stronie serwera został przeze mnie tak zmodyfikowany, że za każde kolejne użycie wędki można zdobyć od 2 do nawet ~8 prób. Nie mniej jednak nadal wymagania powyżej setnego poziomu łowienia wydają się rosnąć na tyle szybko, że wciąż zdobycie nawet 200’ej umiejętności łowienia nie będzie prawdopodobnie możliwe z uwagi na potrzebny czas do zrealizowania czegoś takiego.

Chciałem głównie serię budować na podstawie opowiadaniu / wyliczaniu kolejnych gromadzonych przedmiotów, ale stwierdziłem, że i ten wątek może być dla niektórych osób ciekawy.

Wracając już do gromadzenia przedmiotów.

Link do pierwszego snapshota (snapshot - “migawka”, w tym wypadku archiwalny stan skrzynki): Skrzynia - MyOTS

Nowa metoda ukazywania kolejnych screenów z gromadzonych ryb będzie odbywać się również poprzez stronę i będzie stylizowana na to, co mogliśmy ujrzeć w kliencie gry.

Pierwszy screen z nowej skrzyni i nowego podsumowania ryb:

Pierwszy screen z nowej skrzyni i nowego podsumowania ryb.

Ideę przenoszenia i konwertowania przedmiotów do wersji na stronę planuję rozszerzyć do stworzenia pomieszczenia w rodzaju magazynu, w którym będą znajdować się liczne skrzynie nie tylko z rybami.

Na ten moment zrobiłem jedynie magazyn w samej grze i ulokowałem go w moim domku. W przyszłości zamierzam go przenieść na rozszerzony serwer MyOTS Sektor 1. Zatem możliwe, że znów powrócę do dzielenia serwera na sektory, ale tym razem nie będę ograniczał się do jednej skrzynki. Oczywiście zamierzam to zrobić również z innych powodów, które opisywałem już dużo wcześniej (czas zapisu serwera, czas wczytywania się serwera, etc.).

Finalnie chciałbym, aby zaistniały dwa magazyny: Jeden na MyOTS Sektor 1, a drugi bezpośrednio na stronie.

Tak wygląda magazyn na MyOTS (domyślnej części serwera), który zamierzam wkrótce przenieść na Sektor 1.

Pierwszy screen z nowej skrzyni i nowego podsumowania ryb.

Aktualizacja 09.03.2021:

Magazyn z domyślnej części serwera został przeniesiony do MyOTS Sektor 1. Wizualnie za bardzo się od tego czasu nie zmienił, a więc wystarczy póki co powyższy screen.

Magazyn na stronie wciąż w planach. Prawdopodobnie jego dokładniejsze omówienie oraz prezentacja pojawi się w kolejnej części tej serii blogowej.

Autor: Ynfi (Danys)

Data publikacji: 09.03.2021.

Rozpoczęcie serii: 29.01.2021.

Ostatnia aktualizacja: 09.03.2021.

Inne artykuły z tej serii blogowej:

Część 1: MyOTS v5: Bardzo nietypowy gameplay na OTS #1 .

Część 2: MyOTS v5: Liczne zmiany i dalsze gromadzenie ryb #2 .

Wszystkie artykuły z tej serii blogowej: MyOTS v5: Wszystkie artykuły dotyczące serii .