Incremental Crystals - moja mini gra przyrostowa z dużymi liczbami #1

Incremental Crystals - moja mini gra przyrostowa z dużymi liczbami #1

Gra Incremental Crystals polega na gromadzeniu wirtualnych kryształów. W obecnej wersji istnieją dwa mnożniki: Pierwszy podstawowy, który można rozbudować poprzez klikanie przycisku “x1” oraz drugi, który zdecydowanie zwiększa wzrost kryształów na podstawie tego pierwszego. Można przyjąć, że każde zwiększenie podstawowego mnożnika o “x1” dodaje kolejny wykładnik co sekundę. Dla przykładu mnożnik podstawowy x10 powinien przyznawać co sekundę 10 wykładników potęgowych (*e10).

Tak prezentuje się początek gry. Mnożnik podstawowy wynosi 0, a więc nie jest przyznawana jakakolwiek wartość do łącznej ilości kryształów.

Incremental Crystals - moja mini gra przyrostowa - screen

Po zwiększeniu mnożnika zaledwie o + “x1”, jak widać łączna ilość kryształów zaczyna rosnąć w tempie wykładniczym.

Incremental Crystals - moja mini gra przyrostowa - screen

W ciągu zaledwie kilku minut i to głównie na podstawowym mnożniku wynoszącym (x1) osiągnąłem wartość, która w wielu tytułach przyrostowych jest górną granicą (~1e308). Chwilę przed przekroczeniem ~1e308 zwiększyłem mnożnik podstawowy do x10.

W tym miejscu chciałbym zaznaczyć, że moja gra (mini gra) oblicza w końcowej wartości ilości kryształów, jedynie wykładnik, czyli wszystko co znajduje się po literze “e”, “e” - exponent (tłumacząc na polski: wykładnik potęgowy).

Incremental Crystals - moja mini gra przyrostowa - screen

W trakcie gdy gra właściwie się sama “progresuje” (jak to bywa w tytułach przyrostowo-bezczynnych), wciąż nie zwiększyłem mnożnika podstawowego, pozostawiając go na wartości x10. Minęło kilka kolejnych minut i już aplikacja wskazuje na wartość ponad 1e5 377. Czas na znaczne zwiększenie mnożnika podstawowego.

W trakcie zwiększania mnożnika podstawowego z x10 do ponad x400, łączna liczba kryształów przekroczyła ~1e20 000.

Incremental Crystals - moja mini gra przyrostowa - screen

Kwestia systemu osiągnięć.

Osiągnięcia będą powiązane z tą serią blogową, jednak nie będą techniczne umiejscowione bezpośrednio w grze. Za każde zdobyte 1e1 000 000 kryształów zostaje przyznane jedno osiągnięcie podstawowe. Natomiast w przyszłości planuję do serii wprowadzić również osiągnięcia zaawansowane, które będzie się zdobywać dużo wolniej. Zarówno podstawowe jak i zaawansowane będą otrzymywane równolegle. Podstawowe osiągnięcia będą prawdopodobnie wyświetlane tylko częściowo (z uwagi na to, że w przyszłości będzie ich najpewniej bardziej dużo). Natomiast osiągnięcia zaawansowane planuję publikować w całości.

Kwestia oprogramowania wspomagającego / dodatkowej automatyzacji.

Na ten moment mnożnik podstawowy jest zdobywany poprzez bezpośrednio moje kliknięcia, bez używania jakichkolwiek auto clickerów. W przyszłości możliwe, że się to zmieni, aczkolwiek jeśli tak się stanie zapewne poinformuję o tym w serii.

Kwestia ewentualnych aktualizacji.

W najbliższym czasie gra zostanie w nienaruszonej formie, aczkolwiek jeśli pojawi się jakikolwiek update, poinformuję o tym i przedstawię co dokładnie się zmieni, tudzież zostanie wprowadzone.

Podsumowanie progresu gry #1 - 19.12.2020

Incremental Crystals - moja mini gra przyrostowa - screen

Osiągnięcie podstawowe: #1
Ponad 1e1 000 000 kryształów.
Zdobyto: 19.12.2020, 01:08

W przyszłości prawdopodobnie osiągnięcia będą miały osobną grafikę / stylowanie.

Autor: Ynfi (Danys)

Data publikacji: 19.12.2020.

Rozpoczęcie serii: 19.12.2020.

Ostatnia aktualizacja: 19.12.2020.

Inne artykuły z tej serii blogowej:

Część 1: Incremental Crystals - moja mini gra przyrostowa z dużymi liczbami #1 .

Część 2: Incremental Crystals: 1e94 193 647 – 1e1 713 840 483 855 836 #2 .

Pełna lista z serią z gry Incremental Crystals z odnośnikami do wszystkich stron: Incremental Crystals – seria blogowa .