Kongclicker - wieloosobowa gra przyrostowa

Wieloosobowa gra przyrostowa - początek nowej serii blogowej. Tym razem z Kongclickera.

Link do gry: Kongclicker (Kongregate).

Gra pojawiła się na Kongregate 21 grudnia 2019. Pierwszy raz dane mi było pograć 17 stycznia 2020. Po trzech dniach rozgrywki jestem w stanie popełnić małą, aczkolwiek rzeczową publikację na temat tego tworu.

Początek - 62 poziom

Przede wszystkim tytuł wyróżnia bardzo oryginalne podejście do niektórych mnożników, które odpowiadają za zwiększający się postęp gracza.

Mnożnik dla “newbie”, gracza początkującego wydaje się być tylko małym wspomaganiem, które nie wyróżnia się niczym szczególnym na tle innych przyrostowych/bezczynnych gier. Mnożników tego typu jest mnóstwo, bo właściwie na mnożnikach opiera się głównie ten gatunek.

Gdy jednak przyjdzie nam obcować z grą nieco dłużej, pojawi się mnożnik bardziej ciekawy. Osobiście uważam, że zupełnie nowy dla tego gatunku. Competitive Edge Bonus, który można przetłumaczyć jako po prostu bonus konkurencyjny. Bonus ten jest zależny od pozycji w rankingu światowym.

6.2k lvl i bonus konkurencyjny o wartości 63.

Co ciekawe im wyższy poziom ma gracz z pierwszą pozycją na świecie, tym bonus dla osób z mniejszymi pozycjami będzie większy. Ponadto otrzymujemy później również dodatkowy mnożnik za pozycję top100 lub lepszą. Bonus konkurencyjny nie aktywuje się jednak w 100% na samym początku. Jak widać na powyższym screenie ma on wartość 63, ale jest aktywny tylko w 3%.

W grze nie brakowało błędów i to takich krytycznych, dotyczących chociażby nieodpowiedniego przybliżania niektórych wartości powyżej 100 tysięcy. Glitch ten spowodował najpewniej znacznie ograniczony postęp w przynajmniej moim przypadku przez pewien czas, ponieważ startowe, po-odrodzeniowe dodanie statystyk do Autoclicka i Clicka w pewnym momencie się wyzerowało. Przynajmniej wizualnie na wartość “0.0M”, po przekroczeniu około 100-200 tysięcy przed jednym z odrodzeń.

Jedna z aktualizacji wyeliminowała ten problem, przy okazji autor gry dodał możliwość zmiany typu notacji - oczywiście od razu wybrałem ten, który wyświetla wykładnik potęgowy. Zapis ten jest dla mnie zwyczajnie czytelniejszy.

10k lvl i możliwość zmiany notacji.

Po naprawieniu problemów z przybliżaniem niektórych wartości, wreszcie progres oparty o wykonywanie szybkich odrodzeń znów zaczął działać. W zamyśle, od początku właśnie na tym powinna polegać rozgrywka.

top98.

Pierwszy udokumentowany zrzutem ekranu moment, w którym zagościłem w top100. Dokładnie na na miejscu #98. Warto zwrócić uwagę na bonus konkurencyjny: 9% z x298.

top33.

Po jednej z aktualizacji top100 stało się bardziej dynamiczne - pojawiać się mają w niej gracze, którzy o ile dobrze rozumiem byli zalogowani w ciągu ostatni 24h, a nie top100 faktycznie wszystkich najlepszych w nieograniczonym czasie, tak jak to miało miejsce wcześniej. Dzięki temu bardzo szybko przeszedłem na pozycję nr 33. Warto również zwrócić uwagę na bonus i poziom. Po przekroczeniu około 200 000 poziomu, zacząłem używać lekkiego macro do sprawnego levelowania. Powtarzanie tysiące razy tej samej czynności, czyli najeżdżania kursorem na “Move mouse over” przez kilka sekund, a następnie kupowanie ulepszenia “Click” oraz “Autoclick”, a następnie robienie odrodzenia wydawało mi się znaczną przesadą, więc poddałem ten proces małej automatyzacji. Biorąc pod uwagę rozgrywkę, która najprawdopodobniej w swych podstawach będzie opierać się już zawsze na tym samym oraz na tym jak ciężko jest zdobyć wyższe pozycje w rankingu, podejrzewam, że nie jestem jedyną osobą, która postanowiła sobie nieco usprawnić “życie” w ten właśnie sposób.

top12.

Nieco grindu (po różnicy w screenach widać, że około 5-godzinnego) i top12 było moje. Jednak nie na długo, ale o tym w dalszej części artykułu.

top10.

Różnica w poziomie przy ujęciu procentowym tego co było do tego co jest w momencie wykonywania #7 screena nie jest zbyt duża, ale chwilowe top10 wydaje mi się, że nadaje się na takie szybkie uwiecznienie wysokiej pozycji rankingowej.

Ale na tym nie koniec. Udało się nawet…

top4.

Zdobyć top4. Bardzo blisko do top3, a tym samym do ewentualnego zarządzania potyczkami z inwazją kosmitów (przyciski po prawej stronie u góry interfejsu gry). Posiadając pozycję top 1-3 gracz może decydować o rozpoczęciu kolejnej bitwy z kosmitami. Chciałem zobaczyć jak dokładnie się to odbywa, czy jest to kwestia wciśnięcia po prostu jakiegoś przycisku, czy może czegoś innego. Niestety nie dane mi było i tym samym, Wam również tego nie pokażę.

Top7 - spadek z top5.

Pomimo bardzo aktywnej gry i tak zostałem wyprzedzony o “dwa oczka”. Jako pocieszenie dostanę oczywiście znacznie większy mnożnik w formie bonusu konkurencyjnego w przyszłości, gdy odpuszczę sobie grę na jakiś czas.

Faktycznie tak się stało - tak wygląda mnożnik na kolejny dzień, gdy szlifowało rozgrywkę mnóstwo osób w topce światowej.

Duży wzrost bonusu konkurencyjnego.

Przejście z x679 na x19 973. Jeszcze dnia 19.01.2020, koło godziny 17. Największy poziom to ~5 810 000. Na ostatnim jednak screenie top1 posiada ~28 000 000 lvl. Biorąc pod uwagę mój mnożnik konkurencyjny (który po ewentualnie znowu osiągnięciu wyższej pozycji znacznie spadnie), jestem ciekaw dalszego rozwoju gry. Ciekawi mnie również fakt wyprzedzenia mnie podczas aktywnej gry przez dwóch graczy. Możliwe, że wynika to z lepszych bonusów w zakładce “Alien Technology”, ale o tym prawdopodobnie opowiem jeszcze później w kolejnych częściach serii blogowej z tej gry.